Liuzhou'nun dağlık ve su yollarıyla dolu coğrafyasında yer alan proje, doğal peyzajı taklit etmek yerine ışık ve gölge kullanarak yüksek dağlar ve derin sular yaratıyor. Siyah terrazzo malzemesinin ayna gibi parlatılmasıyla, mevsimlere ve insan hareketlerine göre değişen yansımalarla dolu sakin bir atmosfer sunuluyor. Müzenin içinde farklı yüksekliklerden bakıldığında, dağlarda yürüyüş yaparken karşılaşılan değişen manzaraları anımsatan bir deneyim yaşatılıyor.
Tasarımın benzersiz özellikleri arasında, ziyaretçilerin yapı arasında zigzaglar çizerek, tırmanırken, yukarı veya aşağı bakarken çok yönlü manzaralarla karşılaşmaları ve hatta zemindeki gerçek ve hayali yansımaların oluşturduğu konturlar yer alıyor. Bu sayede, figüratif bir peyzajı taklit etmek yerine, dağlarda dolaşan insanların deneyimini yeniden üretiyor.
Projenin teknik özellikleri ise şöyle sıralanabilir: Liuzhou'da yer alan müze, 1705 m2 alana sahip ve resepsiyon alanı, satış alanı, sergi alanı, dijital medya alanı, VIP alanı, ofis ve tuvalet bölümlerinden oluşuyor. Kullanılan malzemeler arasında parlatılmış terrazzo, yontulmuş mermer, mineral boya, kırmızı boya, siyah ahşap ve meşe bulunuyor.
Liuzhou'nun taşlarıyla ünlü olmasından ilham alan Nic Lee, girişi ham taşlarla inşa ederek bir vadinin derinliğini yaratmış. Derin kesim taş yüzeyi, sadece binanın cephesi olarak değil, aynı zamanda bir dağ duvarı olarak da kullanılıyor ve doğal taş jestlerini doğayı deneyimlerken bir duygusal dönüşe dönüştürüyor.
2021 Kasım'ında başlayan ve 2022 Temmuz'unda tamamlanan proje, 2022 Ağustos'unda Liuzhou'da sergilendi. Tasarım, 2024 yılında A' İç Mekan, Perakende ve Sergi Tasarımı Ödülü'nde Gümüş ödüle layık görüldü. Bu ödül, üst düzey yaratıcılığı ve profesyonel mükemmelliği temsil eden tasarımlara veriliyor ve tasarımların güçlü teknik özellikleri ve olağanüstü sanatsal becerileri takdir ediliyor.
Nic Lee'nin bu projesi, mimariyi bir peyzaj anlatısı olarak ziyaret etmeye ve tasarımın beyaz alanı ile derinliğini deneyimlemeye davet ediyor. Çok bakış açılı bir manzara mürekkep resmini yaymak gibi olan bu yer, felsefe ve şiiri bir araya getiriyor ve yüzey peyzajının algısını aşarak durum ve zihin durumundaki saf değişimi hissettiriyor.
Proje Tasarımcıları: Nic Lee
Görsel Kredileri: Image #1: Photographer Vincent Wu, Jinglan Bay Art Museum, 2022.
Image #2: Photographer Vincent Wu, Jinglan Bay Art Museum, 2022.
Image #3: Photographer Vincent Wu, Jinglan Bay Art Museum, 2022.
Image #4: Photographer Vincent Wu, Jinglan Bay Art Museum, 2022.
Image #5: Photographer Vincent Wu, Jinglan Bay Art Museum, 2022.
Proje Ekibi Üyeleri: Nic Lee
Proje Adı: Jinglan Bay Art
Proje Müşterisi: China Resources Land South China Guangxi Co.